Innovated enhancing group efficiency of students of the Business Administration sector in credit training mode

Các tác giả

  • Duong Van Hop Hong Bang International University
  • Vu Truc Phuc Hong Bang International University
  • Le Thi Cam Tu Hong Bang International University

Từ khóa:

chất lượng sinh viên, chất lượng giáo dục, đại học ở Việt Nam

Tóm tắt

Through the survey, learn we found that research on group activities has several of works. However, there are still many problems to improve the scientific basis of solutions to improve the group performance of students in universities in general and the Business Administration in particular deep analysis and research is needed. In Vietnam, the passive learning style from high school directly affects students entering university. This creats passivity in students. Therefore, we need to analyze the main causes to find effective and practical solutions, both in terms of awareness and organizational skills, to conduct effective group learning. Teamwork skills are an important skill for success.

Abstract

Through the survey, learn we found that research on group activities has several of works. However, there are still many problems to improve the scientific basis of solutions to improve the group performance of students in universities in general and the Business Administration in particular deep analysis and research is needed. In Vietnam, the passive learning style from high school directly affects students entering university. This creats passivity in students. Therefore, we need to analyze the main causes to find effective and practical solutions, both in terms of awareness and organizational skills, to conduct effective group learning. Teamwork skills are an important skill for success.

Tài liệu tham khảo

[1] Đ. T. Hưng & T. T. T. Oanh, “Mô hình đánh giá chương trình đào tạo đại học”, Tạp chí Giáo dục, 6-11, 2021.

[2] T. Hiệp, “Tâm lý học xã hội - Những vấn đề lý luận”. Hà Nội: Nxb Khoa học Xã hội, 1996.

[3] Davis, B. G., “Collaborative Learning: Group Work and Study Teams”, 156, 147-152, 1993.

[4] Storch, N., “Collaborative writing: Product, process, and students' reflections”, Journal of second language writing, 14(3), 153-173, 2005.

[5] Entwistle, N., & Waterston, S., “Approaches to studying and levels of processing in university students”, British journal of educational psychology, 58(3), 258-265, 1988.

[6] Kremer, J., & McGuinness, C, “Cutting the cord: student‐led discussion groups in higher education”, Education+ Training, 40(2), 44-49,1998.

[7] Ackermann, A., & Plummer, S. (1994). Examination into the use, place and efficacy of group work in university courses: A work in progress report of a current research project. Annual Australian Association for Research in Education, Newcastle, Australia. http://www. aare. edu. au/94pap/ackea94306. txt.

[8] Zhenhui, R.,“Advantages of group-centered learning in large classes”, Teacher's Edition, 6, 8-13, 2001.

[9] T. T. B. Ngọc “Nghiên cứu ứng dụng các hình thức học tập hợp tác trong việc tổ chức hoạt động tự học tại lớp của sinh viên khoa tiếng Anh trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế năm 2006”, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế, 2006.

[10] T. V. Biều. Hoạt động nhóm trong dạy học ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm TP.HCM, 48, 2008.

[11] H. T. Đức và Đ. V. Hoạt, “Lý luận dạy học Đại học”. Hà Nội: Nxb Đại học Sư Phạm Hà Nội, 2017.

Tải xuống

Số lượt xem: 13
Tải xuống: 17

Đã xuất bản

24.12.2021

Cách trích dẫn

[1]
D. V. Hop, V. T. Phuc, và L. T. C. Tu, “Innovated enhancing group efficiency of students of the Business Administration sector in credit training mode”, HIUJS, vol 2, tr 95–104, tháng 12 2021.

Số

Chuyên mục

KHOA HỌC XÃ HỘI VÀ NHÂN VĂN

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả